Webdesign Trends van 2017

1
Verschillende leeftijden reageren verschillend op content, indeling en keuzes. Met nieuwe metadata die toegankelijk wordt, is het mogelijk om de ervaring aan te passen per leeftijd. Bijvoorbeeld bij bezoekers die wat ouder zijn, kunt u het lettertype groter maken.

2
Een groot gedeelte van de gebruikerservaring bij jouw bezoekers is de laadtijd van jouw website of in ieder geval het gevoel hiervan. Als je de website in gedeeltes laad, lijkt het voor jouw bezoekers een stuk sneller te gaan.
Zo raak je geen bezoekers kwijt aan een website die er lang over doet om te laden.

3
Onderhand kennen we de Chatbots wel. Bedrijven hebben slimme manieren gevonden om jouw vraag, door middel van steekwoorden, automatisch te beantwoorden. Elke website kan nu bots gebruiken om betere service te bieden aan hun klanten, om zo meer leads en sales te genereren, het hele proces loopt op automatische piloot, 24 uur per dag.

4
Het is veel moeilijker om aan nieuwe klanten te verkopen dan aan bestaande klanten, daarom zijn er up-sales aanbiedingen en gecombineerde aanbiedingen. Bijvoorbeeld voordat een klant een website wilt verlaten, popt er een aanbieding op. Dit zorgt voor 10-30% meer aankopen.

5
Nieuw in 2017 zijn de geanimeerde Call To Action knoppen. De Call To Action knoppen moeten de blikvanger van de website zijn, maar overdoe het niet, een subtiele animatie doet al de trick! Dit heeft aangetoond dat dit de aandacht vraagt zonder op te dringen.

6
We weten dat grote afbeeldingen de bezoekers stoppen en hun aandacht pakt. Gebruik daarom Cinemagraph afbeeldingen. Stel dat er in jouw afbeelding maar 1 element beweegt, bijvoorbeeld een haarlok of alleen de ogen laten knipperen, subtiel maar opvallend. Plaats hier nog een Call To Action bij en je hebt de maximale impact.

7
Geanimeerde animatie video’s hebben minder impact dan een tijd geleden. Wat nu helemaal in is zijn video’s met echte mensen, bijvoorbeeld een video waarin klanten hun mening geven en/of product demonstraties. Op deze manier voorkomt je snel de twijfels en kan je een deal sluiten.

8
Landing pagina’s zijn heel erg hot deze tijd. Met een landing pagina kunt u specifieke groepen mensen aanspreken. De landing pagina is geheel ingericht om een deal te sluiten met een specifieke dienst of product.

9
One page, een website met één pagina waarbij je in een soort verhaal wordt meegenomen naar benden (het eind van de website).
Aan het eind plaatst je het contactformulier om het zo af te sluiten en een deal binnen te halen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *