User experience

De gebruikerservaring van jouw bezoekers

U.X.user experience

Website laten maken?
Waar op te letten:

Hier volgen een aantal elementen die ervoor zorgen dat jouw bezoekers van je website zullen houden.

img-ux4

Indeling van je website

Je website heeft een doel, dit kan zijn:
» Een product kopen
» Een dienst afnemen

Beantwoord de volgende vragen:

1. Wie wil je helpen?
2. Waarom wil je ze helpen?
3. Wanneer is jouw missie geslaagd?
4. Verwerk oplossingen die jouw bezoekers helpen op je website.

  • De website dient te worden opgemaakt met het doel in zicht.
  • Werk met de indeling van je website altijd naar jouw doel toe.

indeling

De indeling hiervoor is per website verschillend omdat elke website een ander doel heeft.

Dit kan je bereiken door strategische Call To Actions te plaatsen en door de opmaak van je content. Bij het maken van je website kijk je altijd door de ogen van jouw bezoekers.

Je pakt als het ware de hand van je bezoeker en leidt deze op de meest logische manier door jouw website heen naar het doel.

Deze nieuwe manier van design is een must, als je wilt dat jouw bezoekers een  goede ervaring hebben met jouw website.

Kleuren om emotie te triggeren

De twee belangrijkste:
Lichtblauw (vertrouwen en veilig)
Haalt spanning weg en angst weg. De kleur geeft kracht aan je website en geeft harmonie aan de tekst. Dit wordt veel gebruikt door overheidsinstanties.
alpha
Lichtgroen (geruststellend, balans en vernieuwend)
Deze kleur geeft balans en kalmte en helpt gebruikers met keuzes maken op jou website. Deze kleur wordt veel gebruikt door ziekenhuizen en zorginstellingen.
kleuren
Verdere kleuren o.a.
Rood:     Aandacht vragen
Oranje:  Avontuur en Betaalbaar
Wit:        Duidelijkheid, Schoon
Zwart:    Autoriteit, Kracht en Controle
img-ux5
img-ux10

Afbeeldingen met een emotie

Zoals je weet zijn afbeeldingen de belangrijkste elementen op jow website. Afbeeldingen vragen de aandacht en zijn de eerste elementen die opvallen op je website. Uit nieuw onderzoek is gebleken dat afbeeldingen de geloofwaardigheid bekrachtigen.
Voorbeeld:
Uit onderzoek is gebleken dat er in melk kanker verwekkende stoffen zitten.
afbeelingen2

Verklaring: Zonder afbeelding gelooft 15% van de bezoekers deze verklaring. Met een afbeelding is dit 75% van de bezoekers. Het verschil is groot, het is dus een must!

alpha

*Gebruik afbeeldingen van gelukkige mensen, dit zorgt voor emotionele spiegelwerking bij jouw bezoekers. *Gebruik afbeeldingen van mensen die jouw product of dienst gebruiken en je zult versteld staan van het resultaat. Een voorbeeld van een bedrijf die dit jarenlang toepast is Coca cola.

Call To Actions

Zijn knoppen die aanleiding geven tot actie.
Uit onderzoek blijkt dat je met een Call To Actions 75% meer verkoop, aanmeldingen, enz genereerd.

alpha

Een aantal voorbeelden:
» Ontdek nu
» Begin vandaag
» Vraag proefrit aan
» Neem contact op

Deze Call To Action moet altijd duidelijk in beeld zijn met een kleur die in contrast staat met de kleur van je website, zodat deze opvalt. Plaats deze door de gehele website heen en op strategische plekken.

play
Call To Actions zijn een must!

img-ux13
contactfo

UXFormulier

Houd je formulier zo klein mogelijk.
Vraag alleen om informatie waar dit echt nodig is.

Bijvoorbeeld: Naam en email. De rest kan altijd later nog gevraagd worden. Houd het makkelijk en simpel.

form5

Presenteer je formulier altijd onder elkaar en niet naast elkaar.

form1

De nieuwste technieken

Naast mij dagelijks up-to-date te houden van de nieuwste technieken, houd ik regelmatig anderen websites in de gaten. Deze websites vernieuwen regelmatig. Dit bekijk ik en pas dit met trots toe op de websites die ik maak.

ux

img-ux14

Je website laten maken?

Laat je website maken of vernieuwen. Klik op hoe kan ik je helpen?